26 Eylül 2013 Perşembe

Hastayken çocuğunuza aşı yapılır mı?

Hasta olan bir çocuğa aşı yapılması konusunda farklı görüşler var. Bazı kaynaklar basit bir hastalık veya ishal durumunda aşı yapılabileceğini söylese de benim doktorum hasta bir çocuğa kesinlikle aşı yapılmaması gerektiğini düşünüyor ve ben de ona katılıyorum. Aşıların az da olsa yan etkileri olabiliyor ve bu yan etkiler zaten hasta olan bir çocuğu daha da fazla rahatsız edebilir. Bazı aşılar çocukların ateşinin az da olsa yükselmesine neden olabiliyor, çocuk zaten hastaysa ve ateşi yükselecekse bu tehlikeli olabilir. İki hassas annemizin çocuğunun bu şekilde havale geçirdiğini öğrendim ve sizleri uyarmak istedim.

Aşılar çok gerekli ve ben tüm aşıların tamamlanmasını savunan biriyim. Özellikle zamanına yapılmaları önemli ama hastalık geçene kadar bir hafta beklense bir zararı olmaz. Zaten iyi bir doktorun bir çocuğa aşı yapmadan önce bence mutlaka bir muayene etmesi ve çocuğun hasta olmadığına emin olması gerekir. Bizim doktorumuz bunu her seferinde yapıyor ve herhangi bir hastalık belirtisi olup olmadığını özellikle soruyor. Siz de doktorunuz unutsa bile bunu hatırlatın. Ateşsiz günler dilerim.




Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.