27 Eylül 2013 Cuma

Çocuklarımızın okuldaki güvenliği

Alper'i dün iki arkadaşı yere yatırıp kafasına koluna basmışlar. Çok üzülmüş ve canı acımış. 1 yıldır ilk defa yakası yırtılmış. kolumdan iğneyle kan alınır gibi acıdı dedi. Kafası da bir süre acıdı. şiddetten ve agresiflikten hiç hoşlanmayan bir çocuk. Klasik yaramaz erkek çocuklarından değil. Aslında sınıfın en uzunu ve çok kuvvetlidir yani istese neler yapardı ama tarzı değil. Biz de ona böyle durumlarda vurmamayi öğretiyoruz. Sana saldıran olursa vurma ama kendinden uzağa it ve oradan uzaklaş diyoruz. "Anneciğim iterdim ama ne yaptıklarını anlayamadım hiç beklemiyordum bunu" dedi. Özellikle kafasını, pipisini ve kalbini koruması gerektiğini öğrettim. O kadar küçükler ki darbeler tehlikeli olabilir.

Alperin okulu devlet okulu olsa da guvenligi cok iyi bir okul iki tane çok ilgili güvenlik görevlisi ve nöbetçiler var. Özel okul da olsaydı sonuçta tenefüste sınıfta her an yanlarında bir öğretmen olmasına imkan yok. Böyle şeyler olacak çok normal hepsi küçük çocuk sonuçta ama insan korkuyor ve üzülüyor.

En çok da neden böyle birşey yaptıklarına anlam verememiş ve kalbi kırılmış. "Anne ağlamak istedim ama arkadaşlarımın görmesini istemedim" dedi. Olacak böyle şeyler arkadaşlar arasında onlar da aslında iyi çocuklar ama "anne ya bugün de olursa?" diye sorunca içim acıdı.
Küçükken gazı var, yemek yemedi filan diye üzülürdük ama senden uzaktayken ve hiçbir kontrolün yokken onu koruyamamak en üzücüsü onu bugün anladım. Ben olaya sakin yaklaştım dün Velilerle konuştum onlar da çocuklarla konuştular. Hatta biri arayıp özür diledi. Eşim biraz daha ciddi yaklaştı ve psikolog olduğu için farklı bir bakış açısıyla baktı ve özellikle başa alınan darbelerin ciddi olabileceğini söyledi ve bu sabah gidip öğretmenimizle konuştu umarım o da sınıfla konuşacak ve oynarken birbirlerine dikkat etmelerini hatırlatacak. Eşim özellikle yapan çocukların yaptıklarınin çok yanlış ve ciddi olduğunu bilmelerinin hem sınıftaki çocukların güvenliği hem de o çocukların ilerdeki kişiligi açısından çok önemli olduğunu vurguladı. Lütfen çocuklarımıza şiddetin ne kadar kötü birsey olduğunu devamlı hatirlatalım. Tüm çocuklarımıza güvenli bir yıl diliyorum.



Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.