21 Eylül 2013 Cumartesi

Spor ve sanat kurslarına gitmek çocuklarımızı geliştiriyor


Hepimiz çocuklarımızı daha iyi yetiştirmek ve onları sosyal bireyler olarak hayata hazırlamak için elimizden gelen herşeyi yapıyoruz. Spor ve sanat kurslarına gitmek çocuklarımız için gerçekten çok faydalı. Hem arkadaş ediniyorlar hem de içlerindeki yetenekler ortaya çıkıyor. Evde oturup bilgisayarda oynamalarından veya televizyon seyretmelerinden daha geliştirici olduğu kesin.  Pek çok kurs olanağı var; basketbol, futbol, yüzme, cimnastik, bale, piyano, gitar, drama, resim, ingilizce gibi. Ben de geçen sene çocuklarımı farklı kurslara götürdüm. 3 çocuğu haftanın belli saatlerinde buralara götürmek çok zamanımı ve enerjimi aldı ama değdiğine kalpten inanıyorum ve bu sene de aynısını yapacağım.

Alper devlet okuluna gittiği için onu kendi imkanlarımla desteklemem gerektiğini düşünüyorum. Geçen sene birinci sınıftı ve okulda ne beden eğitimi ne de resim dersi vardı. Tonlarca para vermek istemiyorum ama açıkçası özel okula giden yaşıtlarından da geri kalmasına gönlüm razı olmuyor. Geçen sene Alper haftada 1 saat cimnastik, 2 saat resim, 1 saat drama ve 1,5 saat basketbol kursuna gitti. Kızların anaokulunda bu dersler var o nedenle kızlar sadece haftada 1 saat cimnastik dersine katıldılar. Bu kursların inanılmaz faydasını gördük.  Alperin duruşu, koşuşu ve fiziği çok değişti ve gelişti. Çocuk gelişimi uzmanları da çocukların spora cimnastik ve yüzme ile başlamalarını tavsiye ediyorlar. Drama ve resim dersleri de sosyalleşmesini ve değişik ortamlarda yeni şeyler öğrenmesini sağlıyor. Bu kurslara tonla para harcamadım. Etrafta biraz araştırma yaptım ve uygun yerler buldum.


Size de yol göstermesi açısından bunlardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle ücretsiz olan kursları araştırın. Artık neredeyse tüm belediyeler ücretsiz kurslar açıyor. Belediyenize gidin, telefonla arayın veya belediyenizin internet sitesini ziyaret edin. Şu aralar tüm kursların kayıt zamanları o nedenle bu yazıyı yazmak istedim. Kayıt zamanını kaçırmayın. Mesela ben istanbul Sarıyer'de oturuyorum ve Sarıyer belediyesi'nin internet sitesinde kursları anlatmışlar. Linki burada

Semtinizin derneğinin de böyle kursları olabilir. Bunların da fiyatları uygun oluyor ve semtte yaşayan sanatçılar ve sporcular bu kursları veriyor. Alper haftada 2 saat resim kursuna gidiyor ve aylığı 60 TL. Bir sitede yaşıyorsanız sitenizdeki kurs ve ders olanaklarını araştırın. Evinizin yakınında olursa ulaşım da kolay olur. Ben cimnastik dersini sitemizin sosyal tesislerinde buldum ve eve 3 dakika uzaklıkta olduğu için rahat oldu. Aylık 100 TL'ye çok güzel bir temel eğitim aldılar. Çocuğunuzun okulunda da kurslar açılabilir bunları da takip edin. Mesela Alper'in ilkokulu haftada 1,5 saat süren bir basketbol kursu açtı ve bütün sene faydalandık. Ücreti de inanılmaz düşüktü.

                    

Spor veya sanat kurslarına giden çocuklarınız sanatçı veya sporcu olacak diye birşey yok zaten bunun için göndermiyoruz çocuklarımızı bu kurslara. Amaç çocukların sosyalleşmesi, farklı ortamlara girmesi, eğlenmesi, değişik arkadaşlar ve tecrübeler edinmesi ve belki de bir yeteneğinin ortaya çıkması. "Aman canım bizim zamanımızda kurs mu vardı?" diyenler olacaktır ama unutmayın artık bizim zamanımız değil! Çocuklarımız bizim gibi sokakta koşturmuyor, bizim kadar arkadaşları yok ve kendilerine oyuncaklar yaratıp yaratıcılıklarını geliştiremiyorlar. Televizyon karşısında veya elinde tabletle geçen zamanlar onlara pek bir şey katmıyor. Çocuklarda hareketsizlikten kaynaklanan kilo problemi çok görülmeye başlandı. Biz ailelere çok iş düşüyor.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

6 yorum:

  1. Söylediklerinize katılıyorum.
    Ben de kendi çocuğum adına böyle bir yol izleyeceğim.
    Naçizane benim de önerim http://www.sporas.com.tr/ Spor Aş'nin sayfalarının incelenmesi olur. kendi evine yakın spor olanakları için.
    Ben Kartal'da yüzmeye gittim. Yeğenim 13 yaşında 2 yıldır basketbol kursuna gidiyor. Haftaiçi programları ücretsiz, haftasonu programlarının tutarı epeyce uygun. Ve gerçekten temiz ve ilgililer.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. sevgiler Ece

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Yorumum kötü çıkmış benim sorum hangi hastanede doğum yaptığınızdı,orda okuduğum kadarıyla 6 saat cocuklarınızın yanında kalmışınız bizim hastanemizde en fazla 10-15 dakika izin veriyorlar (özel hastane olmasına rağmen)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel sigortam olduğu ve Türkiyede en iyi yeni doğan yoğun bakım ünitesi Amerikan Hastanesinde olduğu için orada yaptım doğumumu. Orada anne ve babanın istediği kadar kalmasına izin veriyorlar yeni doğan yoğun bakımda. Alper evde olmasa orada yatardım sanırım :)

      Sil
  5. Çok doğru Ece Hanım, günümüz çocuklarının gelişimleri için muhakkak bir aktivite şart, devlet okuluna gönderdiğinize göre de içinize sindi kanaatindeyim; buralardaki okulların sınıfları minimum 40 kişiden başlıyor, kargaşası kalabalığı çok.. Henüz çok erken bakalım kızım büyüyene kadar daha neler göreceğiz.. Ben de yüzme ve bale kurslarına göndermek istiyorum kızımı henüz 18 aylık biraz daha zaman geçsin inşallah bu düşüncelerimi hayata geçiricem.. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.