20 Eylül 2013 Cuma

Her çocuğun eğitim hakkı vardır ve bu elinden alınamaz, engelli bile olsa...

Okullar açıldığından beri dört bir yandan okullarla ilgili sorunlar yağıyor. Eğitim sistemi, her çocuk için bir keşmekeş halinde ama en vahim durumda olan çocuklar, farklı gelişim gösterenler, yasal tabirle "engelliler".

Dinlediğim her hikaye, bildiklerimden farklı olmasa da, eğer bir şeyler yapmazsak çocuklarımızın hayatını nasıl etkileyeceğini düşündürüyor.

Kaynaştırma genelgesi çıkalı yıllar oldu, Otizm Eylem Planı açıklanalı aylar geçti, Nazım Özgün'e okul arayışımızın üzerinden bir koca yıl geçti... Bir arpa boyu yol gidemediğimiz gibi, uygulamadaki mevzuat hataları ve boşvermişlik yüzünden, ayrımcılık dehşeti her geçen gün artıyor. Sınav kazanan çocuklarımızı bir punduna getirilip kayıt yapılmıyor, zorlukla okula kaydolan çocuklarımız her gün ayrımcılık ve psikolojik baskı görüyor. Bu durumda okul yönetimleri ve eğitimciler kadar, maalesef büyük oranda normal gelişim gösteren diğer çocukların velilerinin büyük etkisi var.

Artık daha fazla vakit kaybetmeden, çocuklarımızın eğitim hakkı için bir şeyler yapmamız gerekiyor.

Bir ricam var, duyurmama ve yaygınlaştırmama yardımcı olursanız sevinirim.

Farklı gelişim gösteren çocuğunuzun okula alınmama- ayrımcılık-kaynaştırma sorunu varsa, kısa hikayenizi iremafsin@gmail.com 'a yazar mısınız?

Kaynaştırma/özel eğitim/ayrımcılık sorunlarımızı örnek vakalarla seri köşe yazıları halinde yayınlamak ve bir rapor derleyerek ilgili merciilere duyurmak istiyorum.

Birlik olmadan sorunlarımızı çözemeyeceğiz! Çocuklar hızla büyüyor, arkadan bir çok çocuk daha geliyor, zaman geçiyor!
Otizm aktivisti
M.İrem Afşin


Her çocuğun eğitim hakkı vardır ve bu elinden alınamaz, engelli bile olsa... 

Lütfen paylaşalım Hassas Anneler. Bu konu benim için gerçekten çok önemli. Engelli çocuklarımız önce ailelerine sonra bize emanetler bunu unutmayalım. Engelli bir çocukla eğitim görmek çocuklarınızdan birşey götürmez tam tersine onlara çok şeyler katar.





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.